38,0134$% 0.08
41,7249€% 0.06
49,1142£% 0.15
3.642,36%-1,81
2.985,61%-1,71
9.379,83%-1,10
ANKARA-BHA
Asya’daki birçok havayolu şirketi, uçaklarda yaşanan aşırı ısınma ve yangın vakalarının ardından power bank kullanımına dair kurallarını sertleştiriyor. Son dönemdeki olaylar, lityum bataryaların oluşturduğu potansiyel tehlikeleri gözler önüne serdi.
Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, ocak ayında Air Busan’a ait bir uçakta meydana gelen yangının kaynağının, taşınabilir bir power bank olabileceği belirtildi. Soruşturmalara göre, power bank kalıntılarında birden fazla elektriksel erime izi tespit edildi. Bu olay, havacılık güvenliği konusundaki endişeleri artırdı.
Power bank’ler, yolcuların telefon, tablet ve dizüstü bilgisayarlarını şarj etmek için sıklıkla taşıdığı lityum iyon bataryalar içeriyor. Ancak bu bataryaların üretim hataları, yanlış kullanım veya yaşlanma nedeniyle aşırı ısınarak yangın riski oluşturabileceği uzmanlar tarafından vurgulandı.
ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) verilerine göre, son 20 yıl içinde uçuşlarda 500’ün üzerinde lityum batarya kaynaklı yangın, duman ya da aşırı ısınma olayı yaşandı. Bu durum, havayolu şirketlerini yeni güvenlik düzenlemeleri getirmeye zorladı.
Güney Kore, mart ayında yürürlüğe giren yeni düzenleme ile ülke genelinde power bank ve elektronik sigara taşımanın baş üstü dolaplarında yasaklanmasını sağladı. Yolcular, power bank’lerini yalnızca koltuk ceplerine veya koltuk altlarına yerleştirebilecek. Ayrıca, uçakta USB çıkışlarıyla şarj edilmesi de yasaklandı.
Tayland Havayolları, 15 Mart itibariyle power bank kullanımını ve şarj edilmesini yasakladı. Singapur Havayolları da, nisandan itibaren bu tür cihazların kullanımını uçuşlarda engelleyecek. AirAsia, yolcuların yalnızca koltuk altında ya da koltuk cebinde power bank taşımalarına izin verecek.
Sıfır Atık Hareketi 7. yılında dünyaya yayılıyor!