DOLAR

38,8949$% 0.36

Created with Highcharts 8.2.216:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:30
EURO

43,4533% -0.25

Created with Highcharts 8.2.216:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:30
STERLİN

51,6683£% -0.22

Created with Highcharts 8.2.216:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:30
GRAM ALTIN

3.999,77%-0,80

Created with Highcharts 8.2.216:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:30
ONS

3.202,00%-1,14

Created with Highcharts 8.2.216:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:30
BİST100

9.668,36%1,33

Created with Highcharts 8.2.210:3011:0011:3012:0012:3013:0013:3014:0014:3015:00
İmsak Vakti a 02:00
Kayseri PARÇALI AZ BULUTLU 30°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

“Yüksek Katın Önüne Geçecek Tedbirler Almak Belediyenin Görevidir”

https://kayserihavadis.com.tr/18094-2/

Göhan Fatih“Yüksek Katın Önüne Geçecek Tedbirler Almak Belediyenin Görevidir”

Başkan Aslan, “Yüksek katın önüne geçecek tedbirler almak muhakkak belediyenin görevidir çünkü yüksek kat yapma konusuna önlem alınmazsa suistimale açık bir konu hakkında tedbir alınmamış olur. Fakat Eksik kat yapma konusu suistimale açık bir konu veya sürekli talep edilen bir durum değildir. Bu sebeple bunu kısıtlayıcı bir karara gerek yoktur. Bu karar Sektörümüz tarafından hiçbir zaman kabul edilmeyecek ve hangi dönem, hangi yönetim olursa olsun bu kararın düzeltilmesi için mücadelemiz, düzeltilene kadar sürecektir.” dedi.

Hakan BAKAR/SİVAS-BHA

SİMDER Sektörel İstişare Sonucu Tavsiye Metni Hazırladı.

https://kayserihavadis.com.tr/18094-2/

Sivas İnşaat Müteahhitleri Derneği (SİMDER) tarafından sektörde yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini içeren kapsamlı bir istişare raporu yayımlandı. Dernek Başkanı İnşaat Mühendisi Gökhan Fatih Aslan, hazırlanan istişare raporu ile müteahhitlerin yaşadığı sorunlar ve talepler sıralandı.

Sivas İnşaat Müteahhitleri Derneği (SİMDER) tarafından hazırlanan Sektörel İstişare Sonucu Tavsiye Metninde şu tavsiyeler yer aldı.

MADDE :1  Kat sınırı ve yükseklik sınırı verilen parsellerde TAKS kısıtlamasının kaldırılmasının daha uygun bir yöntem olduğunu savunuyoruz. Nitekim; Emsalin kat adedine bölünmesiyle ortaya çıkan Taks’ın yeterli bir sınırlayıcı öğe olduğu görülmektedir. Bu yöntem sayesinde hiçbir parselde konsol oluşmayacak ve böylelikle daha sağlıklı binalar ortaya çıkacaktır. Böylelikle hem yangın, hem deprem açısından da daha güvenli yapıların inşaa edilmesine imkan sağlanacaktır.

MADDE :2  Kentsel Dönüşüm Kapsamında Riskli Yapı Onayı alınan yerler ile alakalı pozitif bir ayrım yapılması ve meclis kararı ile emsaline %20 artış sağlanması, Ruhsat harçlarında indirim yapılması mümkünse tamamen muaf tutulması, otopark harçlarından muaf tutulması, imar durumu, yol kotu belgesi v.b. resmi belge harçlarından muaf tutulması gibi teşvik edici çalışmalar yapılmasının uygun olacağını düşünmekteyiz. Kentsel dönüşüm Sayın Bakan Murat Kurum’un ifadesiyle “Bir milli güvenlik meselesidir.” ve yıkılan binaların yerine rantabıl yeni projelerin üretilebilmesi için yenisinin eskisinden daha avantajlı hale dönüşmesi ve vatandaşın fark ödemeden veya çok cüzi miktarlarla yeni dairesine erişebilmesine katkı sağlayacak çözümlerin ortaya konması ve Belediye’nin bu konuda dönüşüme katkı sunması gerekmektedir.

MADDE :3  Eksik kat yapabilme koşulları ile ilgili almış olduğunuz kararı piyasa kabullenmemiştir. İlk günden beri bu konuda sektörümüz adına oluşan endişeleri kurumunuzla paylaşmış ve bu konuda geri adım atılmasını ısrarla talep etmiştik. Bu madde gündeme geldiği günden itibaren piyasada olumsuz yankı bulmuş, henüz uygulamaya koyulmadan dahi söylentisi bile birçok yerde çeşitli sorunların derneğimize aksettirilmesine neden olmuştur.Paydaşlarımızla defalarca yaptığımız toplantılarda bu madde ne mühendisler ne mimarlar ne de müteahhitler tarafından kabul görmemiştir. Daha öncede defalarca belirttiğimiz gibi; bir bölgede Kat rejimini bozan husus müteahhitlerin yüksek kat yapma arzularından kaynaklanabilir, fakat eksik kat yapma arzularından kaynaklanamaz. Eğer bir müteahhit bir yerde eksik kat yapmak istiyorsa mutlaka o arsayla ilgili böyle bir çözüm ihtiyacı doğmuş demektir.

Ayrıca bu madde bazı parsellerde tek daire üzerinde 10-12 binaların oluşmasına neden olacağından şehrin siluetinde uzun ince binaların oluşmasına neden olacaktır. Başka bir örnekle konunun daha anlaşılabilir bir hale gelmesi açısından; 12 kat imarlı 96 dairelik bir parsel düşünün, buraya 4 daire üzerine 12 katlı toplam 48 daireden oluşan 2 blok yapılabiliyorken, müteahhit buraya 4 daire üzerine 8 katlı 32 daireden oluşan 3 blok yapmak istiyor. Her iki projede toplamda 96 daire. 3 blok ve daha az katlı olan proje müteahhit açısından daha maliyetli olmasına rağmen, deprem sonrası oluşan müşteri tercihlerine göre veya arsa sahibi ile arasında yapacağı paylaşıma göre 3 blok olan projeyi tercih edebilir. Başka bir örnek verecek olursak; Ticari potansiyeli yüksek olan 12 kat imarlı olan bir parselde müteahhit emsalinin büyük bir kısmını dükkanda kullanıp, üst katlarda 7- 8 katta dairelerini çözebilir, veya kademeli olarak 10-9-8-7-6-5 olarak merdiven gibi kademeli bir bina tasarımı ortaya koyabilir, tüm bu seçenekler hem bölgede farklı tasarımların ortaya çıkması, hem de çevresinde ki diğer binalarında cephelerini rahatlatması açısından olumlu bir durumdur. Bu tür eğilimler suistimallere açık, sürekli talep edilen eğilimler değildir. Yüksek katın önüne geçecek tedbirler almak muhakkak belediyenin görevidir çünkü yüksek kat yapma konusuna önlem alınmazsa suistimale açık bir konu hakkında tedbir alınmamış olur. Fakat Eksik kat yapma konusu suistimale açık bir konu veya sürekli talep edilen bir durum değildir. Bu sebeple bunu kısıtlayıcı bir karara gerek yoktur.Bu karar Sektörümüz tarafından hiçbir zaman kabul edilmeyecek ve hangi dönem, hangi yönetim olursa olsun bu kararın düzeltilmesi için mücadelemiz, düzeltilene kadar sürecektir.

MADDE :4  Bina cephelerinde yapılacak imalatların (kaplama,sıva,yalıtım payları,) parsel sınırını geçemez ifadesini doğru bulmuyoruz.Bir müteahhit iyi bir cephe, iyi bir yalıtım yapıyor diye bu şekilde cezalandırılmamalıdır. Bir binanın cephesinde yapılacak olan imalatlar iyi bir yalıtım iyi bir kompozit cephe ile birlikte maximum 15-20 cm’i bulmamaktadır. Yola sıfır bitişik nizam olan parsellerde bile bu durum göze batacak bir sorun teşkil etmeyeceği gibi güzel yapılmış bir binanın kendisini ortaya koymasında bir fark oluşturan unsur olacaktır. Yanında yapılacak olan diğer binalarında bu tür farklı görsele sahip kaliteli dış cephesi olan bir tasarım ortaya koymasını teşvik edecek ve şehrin silüetine olumlu katkı sunacaktır. Aksi takdirde almış olduğunuz bu kısıtlayıcı karar müteahhitlerin cepheden 15-20 cm’i kullanarak blok boyunda 2-3 m2 dairesini büyütme arzusu daha kalitesiz, görsel olarak bir estetik barındırmayan lojman gibi tek düze binaların yapılmasına neden olacaktır.

Erdoğan: Randevu talep ederlerse İmralı heyetiyle görüşürüm Erdoğan: Randevu talep ederlerse İmralı heyetiyle görüşürüm

YORUMLAR

s


En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çevrimiçi Liderler Toplantısı’na katıldı

HIZLI YORUM YAP